maandag, mei 23, 2016

Flightradar24

Vliegtuigspotters heb ik nooit zo goed begrepen, wat is nu toch de lol om naar vliegtuigen te kijken? Nou, dat weet ik nu; het is geweldig! Sinds ik de app flightradar24 heb  ben ik zelf ook een fervent vliegtuigspotter geworden.

Met deze app kun je alle vliegtuigen ter wereld zien vliegen, bijvoorbeeld boven je huis, of op een willekeurige plaats waar ook ter wereld. Je klikt het gewenste vliegtuig aan, of je scant het in de lucht, en je krijgt een plaatje van het vliegtuig met de herkomst, bestemming en de maatschappij. Ook heel leuk is om 3D aan te klikken, dan zie je precies wat de piloot op dat moment ziet. Ongeloof toch?

Ik voorzie binnenkort een enorme leegte op de spottersplaatsen op Schiphol. Of zouden echte spotters ze toch liever in real life zien? Een ander scenario is natuurlijk dat de app verboden wordt, want uit veiligheidsoogpunt vind ik het nogal verrassend dat dit gewoon mag.

Geen opmerkingen: