maandag, mei 11, 2015

Maria in de bossen

Soms zie je ze nog; van die kleine, aparte kapelletjes. Kapel Maria in de bossen aan de Oirschotsebaan/ Rosepdreef in Oisterwijk is er zo een. Midden in de bossen, maar toch aan een drukke weg, straalt het kapelletje toch een enorme rust en sereniteit uit. De kapel wordt nog druk bezocht, er is altijd wel iemand aan het bidden op een van de stenen banken.

De kapel is in 1979 gebouwd, door de heer Meneere, toen eigenaar van de Kleine Heuvel. Hoe en waarom is mij niet bekend. Er is weinig documentatie over Maria in de bossen. Er is dan vast ook geen groot verhaal over verschijningen en zo, maar dat is niet erg, dan houdt Maria in de bossen tenminste haar sereniteit.




1 opmerking:

a.giepmans-paijmans zei

Goedemiddag,
In mijn jeugd (ik ben van 1944) fietsten we vanuit Tilburg bijna elke zondag naar mijn oma die destijds in een huisje meteen na Kleine Heuvel aan de Oirschotsebaan woonde.
En altijd was er dat rustgevende kapelletje ongeveer op de plek waar nu Maria in de Bossen staat. `s Zomers legden we daar veldbloemen of brem en `s winters mastedöllekes of iets anders op het altaar dat we onderweg gevonden, geplukt of verzameld hadden.
Ik vertel dit omdat er in mijn herinnering altijd een kapelletje geweest is en niet
pas vanaf ongeveer 1980 zoals bij de beschrijving staat.
Dit wou ik ff kwijt.
Met hartelijke groeten,
A.Giepmans-Paijmans