dinsdag, juli 31, 2012

Lotto de grootste kans op gladde praatjes

De Lotto is de enige loterij waar ik niet eens mijn mijn eigen geld terugwin. Wel krijg ik elke week een blij mailtje dat ik twee gratis loten gewonnen heb, dat mag echter ook niet baten. Wel kosten en geen baten, dus maar geprobeerd om op te zeggen.

Dat laatste kan heel gemakkelijk telefonisch (direct) en heel wat langduriger per email (2,5 week). Nu heb ik van diverse mensen al gehoord dat ze tijdens het telefoongesprek proberen je toch 1 of meerdere loten te laten houden en, al laat ik mijzelf nooit ompraten, was ik niet in de stemming voor dat gezeur. Dan maar per email, kon ik gelijk eens kijken of dat echt zo lang duurde. En inderdaad we zijn twee weken verder en er is nog steeds niets opgezegd. Dat is toch echt te gek? Ik vraag mij af of de vorm van opzeggen wettelijk zo'n tijdsverschil mag maken? Je word zo eigenlijk gedwongen om hun gladde verkopers aan te horen.

De kans om een grote prijs te winnen in een loterij is sowieso enorm klein, maar het blijkt dat de grootste kans om miljonair te worden ook helemaal niet bij de Lotto is. Die kans zou slechts 1 op de 49 miljoen zijn, bijvoorbeeld bij de staatsloterij is deze kans 1 op de 20 miljoen.

Geen opmerkingen: