zaterdag, juli 07, 2012

If it can´t be fixed with duct tape

Sinds gisteren leek de zondvloed hier begonnen. Nu eens niet van buitenaf, maar in de keuken. Na enig speurwerk bleek het gebeuren alleen plaats te vinden op momenten dat de afwasmachine aanstond. Zelfs een leek als ik kon zien dat de afvoerslang helemaal poreus was geworden, reparatie zou ik dus vast zelf wel kunnen.


Optimistisch ging ik naar de Handyman, alwaar ze ook altijd erg optimistisch zijn over allerlei klussen, dus nog optimistischer ging ik er weer buiten met een nieuwe afvoerslang. Thuis deed zich direct het eerste klusobstakel al voor: ik kreeg de afwasmachine met geen mogelijkheid naar voren geschoven. Gelukkig had Michael dat vandaag in een oogwenk voor elkaar, dus het was een fluitje van een cent. Al snel bleek er een veel groter obstakel te zijn; de slang zit muurvast in de afwasmachine verankerd. Moedeloos heb ik toen maar wat klusbedrijven gebeld, maar er blijkt veel stuk te zijn  in Almere, voor maandagavond was er niemand bereid te komen.

Het zou misschien ook wat kortzichtig zijn om de oplossing alleen in Almere te zoeken. Deze bleek uiteindelijk dan ook uit Amerika te komen; duct tape. Ze gebruiken het daar echt voor alles; kleding, apparaten en zelfs voor autoreparaties. Gelukkig was dit wondermiddel gewoon bij de Praxis te koop, en zo hebben we om de lekkende slang gewoon een nieuwe slang van duct tape geplakt, en is alles weer in orde. We gaan in ieder geval een grote voorraad duct tape kopen, al is het maar om iemand mee achter het behang te plakken.

Geen opmerkingen: