zaterdag, april 21, 2012

Opdringerige verkoop bij de vaccinatielocatie in Almere

Het is grappig dat de GGD Flevoland waarschuwt voor opdringerige verkoop bij de vaccinatielocatie in Almere. Zij doelen dan op agressieve colporteurs die zich uitgeven voor medewerkers van Nickelodeon. Ik heb juist de ervaring dat de enige agressieve verkopers daar, de medewerkers zijn van de afdeling reizigersvaccinatie.

Twee jaar geleden ben ik onverrichter zake weggelopen bij de afdeling reizigersvaccinatie Flevoland. Er zat een verpleegkundige die deed alsof hij Hippocrates zelf was. Met een druk op de computerknop wist hij zeker wat er allemaal nodig was om gezond van de reis terug te kunnen keren. Vanzelfsprekend was dit een vaccinatiepakket wat bijna duurder was dan de reis zelf. Toen ik hem vertelde dat ik de meeste vaccinaties al de jaren daarvoor gehad had en bang was dat dubbele vaccinatie gevaarlijk zou zijn, vond hij dat allemaal onzin. Dit terwijl ik zelf mensen verpleegd heb die dubbel gevaccineerd waren, en er erger aan toe waren dan wat voor reizigersziekte dan ook veroorzaakt zou kunnen hebben.

Het toppunt was wel dat Hippocrates na mijn onwilligheid eiste dat ik met mijn partner terug zou komen, want (ondanks dat bij hem alle vaccinaties nog up to date waren)  vond de omhooggevallen verpleegkundige dat we samen alle vaccinaties opnieuw moesten hebben, anders zou hij niet voor de gevolgen instaan. Hierop ben ik boos weggelopen en hebben we een thuisvaccinatie service gebeld. Hierop kwam er een echte arts, die in goed overleg alleen het hoognodige vaccineerde. We kwamen dan ook kerngezond weer thuis na onze reis.



Geen opmerkingen: