woensdag, januari 25, 2012

ING: Is Niet Grappig

De laatste tijd heeft de ING ontzettend veel storingen. Bijna iedere dag zijn er vele uren dat het internetbankieren niet toegankelijk is. Gisteren verklaarde ING nog het schaamrood op de kaken te hebben door al dit gedoe, vandaag moet dat toch wel paars of misschien inmiddels wel zwart geworden zijn. Ik vind het in ieder geval tijd voor code rood, want zeker de storing bij zakelijk bankieren geeft mij, en vele andere ondernemers, enorm veel ongemak en zelfs grote schade.

Eigenlijk kan ik mij hier ook ontzettend boos om maken. ING spreekt namelijk over de laatste dagen, maar eind december en begin januari was het ook al bijna dagelijks raak. Daarbij hebben ze het over piekmomenten, maar vandaag kon ik eind van de ochtend al niet meer inloggen op zakelijk bankieren.
Ik heb het donkere vermoeden dat de ING een enorm capaciteitsprobleem heeft, en dus niet op tijd geanticipeerd heeft op de markt. Gelukkig werkt het in een markteconomie heel gemakkelijk; als dit nog lang duurt gaan de klanten vanzelf weg en is het probleem opgelost. Ik weet niet of ik dit wel af ga wachten.


Geen opmerkingen: