dinsdag, december 14, 2010

Baas ontslaat zichzelf

Over het algemeen heeft het woord baas een negatieve connotatie. Niet voor de werknemers van baas Lola Gonzalez, eigenaresse van Accurate Background Check in Florida. Als gevolg van de recessie moest het bedrijf van de 51-jarige Lola Gonzalez stevig bezuinigen. Gonzalez besloot zelf op te stappen omdat ze geen van haar 9 werknemers op straat wilde zetten.

"Hoe kan je nu iemand ontslaan die je vertrouwde en die jou ook vertrouwde?" aldus de sociale baas Gonzalez. De personeelsleden waren stomverbaasd toen Gonzalez hen het nieuws bracht. Ze waren ervan overtuigd dat hun baas een grapje maakte, tot die laatste ook daadwerkelijk haar spullen begon te pakken en het gebouw verliet.

Gonzalez heeft ondertussen een nieuwe baan gevonden als sociaal werker. Ze verdient nu de helft van haar vroegere salaris, dat zo’n 100.000 dollar per jaar bedroeg. Als de zaken er volgend jaar beter voorstaan, wil Gonzalez zichzelf wel weer opnieuw in dienst nemen.

Bron
USA Today

Labels: ontslag, baas, werknemers, salaris, sociaal werker, Lola Gonzalez

5 opmerkingen:

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Vrouwe Baardwijk,
En hoe moet het nu verder met dat bedrijfje? Ik mag hopen dat een van de werknemers nu haar taak overneemt.
Met vriendelijke groeten,
De Drs.

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Sorry, Vrouwe Baardwijk,
Neemt u mij niet kwalijk dat ik hier even een experimentje waag. Ik vroeg mij af of een mens gewoon op onderstaand linkje kan klikken. (Ik zal het maar één keer doen.)

http://maps.google.be/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=almere+flevoland&sll=50.805935,4.432983&sspn=4.152251,9.832764&ie=UTF8&hq=&hnear=Almere,+Flevoland,+Nederland&ll=52.351699,5.140228&spn=0.250808,0.614548&z=11

Erika Koukos zei

En gelukt drs?

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Nee, niet echt, Vrouwe Baardwijk,
Het is niet echt wat ik ervan verwachtte. U kunt er niet op klikken. U kunt het wel kopiëren en dan in de adresbalk plakken. Maar ik zie nu ook dat de reactie wel erg lang is uitgevallen (letterlijk dan) en een beetje de lay-out van het reactievenster heeft verprutst. U mag die reactie gerust verwijderen.
Sorry,
De Drs.

Erika Koukos zei

Geen probleem, het kan nog door de beugel.