dinsdag, oktober 12, 2010

Oogdruppels verwisseld met secondenlijm

Soms, en soms wat vaker dan soms, ben ik nogal verstrooid. Zo leg ik per ongeluk nog wel eens een boek in de koelkast of mis ik een afslag op een route die ik toch vaak rij. Maar er is altijd baas boven baas en die heb ik nu ontdekt; Irmgard Holm.

Deze Amerikaanse vrouw heeft afgelopen week een staaroperatie ondergaan en moest daarom haar ogen druppelen. Irmgard pakte het flesje en begon te druppelen. Daarop kreeg zij een vreselijk branderig gevoel in haar oog. Het bleek dat ze haar oog had dichtgeplakt met secondelijm. Dit was niet van die lijm die over het algemeen voor secondelijm doorgaat, waar de te lijmen oppervlakken al tijdens het aandrukken niet anders willen dan zover mogelijk van elkaar verwijderd zijn. Nee, het was uitstekende lijm, waardoor de oogleden van de vrouw stevig aan elkaar plakten. Ze snelde naar het ziekenhuis, nam de juiste afslag, en zo konden artsen de hard geworden lijm van het ooglid snijden. Na nog wat spoelen kwam alles goed.
In ieder geval een wijze les; alles met wat meer aandacht doen.

Bron
Novum

Labels: lijm, secondenlijm, glue, superglue, oogdruppels, staar, verstrooid, Irmgard Holm

Geen opmerkingen: