zondag, augustus 29, 2010

Religie-advies

Al ben ik niet religieus opgevoed, toch begon mijn interesse voor religies al op zeer jonge leeftijd. Met name was en ben ik geïnteresseerd in hoe de religies zich in verschillende culturen manifesteren. Cultuur en religie zijn vaak onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Mijn voornaamste doelstelling is de interreligieuze dialoog en interculturele dialoog op gang te brengen. Vaak is meer kennis over de religie en de cultuur van de ander al voldoende om veel problemen op te lossen. Ondanks de voortschrijdende globalisering geldt het gezegde onbekend maakt onbemind als nooit tevoren.

En om aan dit alles gestalte te geven wil ik jullie dan ook mijn nieuwste activiteit voorstellen:
Religie-Advies.


Mijn uitgangspunt zijn altijd de mensen, hoe zij omgaan met hun religie en omgaan met elkaar, met name met andere religies in eenzelfde land of regio. Helaas zie ik vaak dat religie zowel in Nederland als in het buitenland veel problemen oplevert, problemen die in het algemeen op onbegrip zijn gebaseerd. En daar wil ik dus iets aan doen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

"too big" i.p.v. "to big"

Erika Koukos zei

Dit was een foutief plaatje (inmiddels weggehaald), op de website staat het natuurlijk wel goed