woensdag, juni 09, 2010

Wel of niet stemmen vandaag


Eigenlijk vind ik het wel een plicht om te gaan stemmen, toch voel ik er veel voor om eens een keer over te slaan vandaag. Reden is dat ik gewoon niet weet op wie.

De politiek is de laatste jaren steeds meer een eenheidsworst geworden. En partijen die tijdens de verkiezingen anders zijn, zoals Geert Wilders, doen vaak zoveel water bij de wijn als ze eenmaal in de regering zitten, dat alle mooie en minder mooie woorden snel vergeten zijn. Was er vroeger nog een enorm onderscheid tussen links en rechts, dat is allemaal vervaagd. En niet alleen in standpunten, maar ook in uiterlijk. Zeg nou zelf, Femke Halsema ziet er tegenwoordig uit als het eerste de beste VVD vrouwtje, in een soort mantelpakjes. Ook Michiel Roemer zou zo kunnen aanschuiven bij een VVD conferentie, op zijn rode stropdas na.
Eigenlijk is André Rouvoet nog de enige die onverminderd gedateerd, maar wel bij zichzelf en zijn standpunten blijft. Helaas zullen we dan weer gewoon op de drukke zaterdag onze boodschappen moeten doen, en met zijn anti-homo en anti-samenwonen kan ik ook niet door een deur, dus die is ook uitgesloten. En over Job Cohen wil ik het, gezien zijn voorkomen de afgelopen weken, niet eens hebben.

In ieder geval ben ik als afvallige toch benieuwd naar de uitslag, maar nog veel benieuwder naar wie zijn of haar woorden straks ook echt waar gaat maken. Als dat maar goed gaat.

Labels: verkiezingen, politieke partijen, stemmen, 9 juni, Groen Links, VVD, PVV, Geert Wilders, Emile Roemer, André Rouvoet, stemlokaal, Tweede Kamerverkiezingen

Geen opmerkingen: