woensdag, mei 05, 2010

Unhappy consumer: Basic Fit = Basic Shit

Door de unhappy consumer

Een jaar of 2 terug bekroop het fitness virus mij weer eens.Na een vergelijkende studie....zie blog stuk van die periode, kwam ik tot de totaal van de pot gerukte conclusie dat Basic Fit wel eens de allerbeste sportschool ever kon zijn.Allereerst bleek de prijs onvoorstelbaar laag, € 15.,95 / maand....maar al gauw werd dit opgeschroefd tot €16,95 tenzij je meteen voor 1 jaar betaalt. Gezien ons echter 2 maanden gratis werd aangeboden besloot ik deze misleidende reclame met de mantel der liefde te bedekken.

Nu viel het sporten mij aldaar een beetje tegen. Niet alleen stonk de kleedkamer er doorlopend naar natte hond....ook het mens dat daar regelmatig werkte bleek een praatzieke, mij uit de concentratie brengende roddeltante te zijn, die in plaats van deze job beter een aantal sessies bij de psychiater had ingepland. Goed...over smaken valt nu eenmaal niet te twisten....ik was er na een paar maanden achter dat Basic Fit eigenlijk niets voor mij was. Zodoende besloot ik na 10 maanden mijn jaarcontract op te zeggen. Toen kwam echter de aap uit de mouw....Basic Fit bleek namelijk de 2 gratis maanden ook in het jaarabonnement te rekenen waardoor ik dus officieel te laat was met opzeggen en dus nog een jaar langer vast zat aan dit wurgcontract. Daar ik verder geen zin had om voor dit bedrag op mijn strepen te gaan staan, besloot ik om mij aan het wurgcontract te houden en gewoon het jaar ongebruikt door te betalen. De onterechte betalingen liepen dus gewoon door tot Basic Fit in oktober dubbel begon af te schrijven. Daar mij coulance met deze fitnesspiraten nu wel de grens hadden bereikt besloot ik het teveel afgeschreven geld te storneren. Het volgens afspraak gestorte bedrag liet ik echter ongemoeid conform het wurgcontract.

Al gauw kreeg ik eerst een sms met de melding dat ik in gebreke was gebleven.....Ik stuur een sms terug met de betalingsdata en de vermelding dat ik alleen een teveel afgeschreven bedrag heb teruggehaald. Hierop volgt geen reactie alleen nog een aantal pogingen van basic Fit om steeds meer van mijn rekening af te schrijven.

Vervolgens krijg ik een telefoon van het vage incassobureau van Hoek en partners.Zij verwijzen naar nooit verzonden brieven met de melding dat er maar liefst € 150,- moet worden betaald in verband met achterstallige abonnementskosten van Basic Fit. Ik stuur via de email vervolgens alle bankafschriften met de betaalgegevens. Ook hier wordt niet op gereageerd.Sindsdien krijg ik doorlopend boodschappen op de voicemail en gemiste oproepen ....vaak wel 10 per dag. Het asociale incassobureautje van Hoek en partners blijft mij dus gewoon stalken om mij deze € 150,/ (of misschien nu al wel veel meer) van Basic Fit afhandig te maken. Dit terwijl zij mij nog nooit schriftelijk in gebreke hebben gesteld en niet reageren op het bewijs dat alles reeds is betaald.

Ik adviseer dan ook om nooit.....een wurgcontract aan te gaan met Basic Fit, (zie de verhalen van andere slachtoffers op Tros Radar). en ook niet langer in te gaan op aanmaningen van het dubieuze incassobureau van Hoek en partners als het gaat om Basic Fit vorderingen. Ik stuur het hele dossier nu door naar mijn rechtsbijstandsverzekering....wordt vervolgd.

Labels: Basic Fit, fitness, wurgcontract, kleedkamer, incassobureau, onterechte afschrijvingen, Van Hoek en Partners

2 opmerkingen:

Unknown zei

Damn! Dit verhaal... Dit is precies wat basic fit ook bij mij doet! Ook incasso, niet thuis willen geven. Dman!

Anoniem zei

Zo verdienen ze geld, hoe kan het anders zo goedkoop per maand zijn? Ik vroeg me altijd al af hoe maken die gasten winst met al die dure panden enzo.