vrijdag, mei 28, 2010

Kieskeurige Kringloper

Gisteren dacht ik eens wat was weg te werken, maar al mijn goede plannen ten spijt; het handvat van de wasmachinedeur brak af. Nu weten we uit ervaring al dat wasmachines wegwerp artikelen zijn geworden, want reparatie- en voorrijkosten zijn tegenwoordig zo hoog dat een nieuwe wasmachine goedkoper is. Michael had al snel geregeld dat er zaterdag al een nieuwe kan komen, maar wat te doen met de oude troep?

Daar wij ook nog een (goedwerkende) droger in de weg hebben staan, besloot ik De kringloper in Almere te bellen. Zij zijn volgens hun website blij met alles, en ook onderdelen kunnen ze altijd gebruiken. Tegelijkertijd kun je jezelf ook nog een beetje goed voelen, want je steunt het goede doel ermee. Vanwege dat laatste feit begreep ik daarom ook nog best waarom je eerst een duur 0900 nummer moest bellen. Wat ik niet begreep is de onvriendelijke afstandelijkheid waarmee ik te woord werd gestaan. Artikelen die stuk zijn wilden zij absoluut niet hebben. Wat dacht ik wel niet? Dat zij reparaties zouden gaan uitvoeren? Ik sputterde nog wat over waardevolle onderdelen, waarna de dame mij op niet mis te verstane wijze duidelijk liet weten dat zij daar toch veel te goed voor zijn. In plaats van mij goed te voelen, voelde ik mijzelf eerder een crimineel, die zo slecht was arme mensen een kapot artikel in hun maag te splitsen.

Gelukkig kwam ik op het idee dan maar de droger en wasmachine op Marktplaats gratis aan te bieden. Al na 1 seconde (echt ongelooflijk snel!) rinkelde de telefoon voortdurend, en allemaal blije mensen die dolgraag de kapotte wasmachine en droger wilden hebben en halen. Voor niemand was repareren een probleem. Echt waar, ze waren allemaal even vriendelijk en dankbaar. Daar ik ongelooflijk veel mensen teleur heb moeten stellen, heb ik de advertentie maar snel weer verwijderd. En het duo wordt vanmiddag opgehaald.
Moraal van het verhaal; heb je overtollige spullen, zet ze op Marktplaats, dan komen ze snel en vanzelf terecht bij de mensen die ze echt willen en nodig hebben.

Labels: De Kringloper, Marktplaats, wasmachine, gratis, droger, voorrijkosten, reparatie

Geen opmerkingen: