dinsdag, december 29, 2009

Albert Klapkrat

Nu het voor Michael moeilijk is te tillen, besloten we gisteren de boodschappen na lange tijd weer eens door Albert te laten bezorgen. Eigenlijk was ik alweer vergeten waarom wij dat de laatste jaren niet meer deden, gelukkig kreeg ik gisteren direct een deja-vu en werd mij dat weer volkomen duidelijk.

Het begon al bij het aanmelden op de website. Het password wisten we nog en er kwam dan ook direct de boodschap "Welkom terug M. Koukos". Het bestellen ging minder soepel, zo hadden ze eigenlijk geen enkele wijn die wij wilden op voorraad. Toen we eindelijk, met alternatieven, onze boodschappen bij elkaar hadden, bleek er nog extra besteld te moeten worden daar het minumbedrag 70 Euro is (dit terwijl je toch bij iedere bezorging 6,95 Euro bezorgkosten moet betalen, want dat 'vanaf 4,95 Euro' is toevallig altijd op een tijd dat ze niet bezorgen).
De echte ergernis kwam pas bij het bevestigen van de inhoud van de winkelwagen. Ofschoon de naam en het adres klopte, bleef er de vraag komen of wij nieuwe bewoners op ons eigen adres waren. Dit was niet anders te verhelpen dan dit toch te wijzigen, dan dus mijn voornaam maar. Dat Albert mij aldus tot de gehuwde status had verheven was voor hem blijkbaar nog niet voldoende, de bevestiging bleek pas mogelijk na ook nog een geslachtsverandering te ondergaan.
Het is dus dat het tillen nu een probleem is, maar in de tijd dat je hebt besteld bij Albert had je dus gemakkelijk al vier keer op en neer naar de winkel kunnen gaan.

En dan was daar gisteravond eindelijk het moment dat de bezorger kwam. Gezien alles zeer ruim verpakt was in paarsbruine klapkratten, was er dan ook slechts een rode steekkar met een hoge toren klapkratten zichtbaar voor de deur. Bij het binnenrijden kwam er een chagrijnige bezorger achter de pilaar te voorschijn ("Onze bezorgers trainen we om zo klantvriendelijk mogelijk te zijn"). De zeer onvriendelijke bezorger begon direct met zijn pinapparaat te zwaaien. Dat bleek het niet te doen en tevens was de rekening 30 Euro duurder, dit kwam door het statiegeld van de klapkratten, die wij volgens hem bij een volgende bezorging konden inleveren. Ik bedacht mij dat er dan minstens weer zo'n toren zou komen, gezien het minimum bestelbedrag. Dit betekent dat wij levenslang tot de klapkrat verdoemd zouden zijn. Op mijn vraag of die kratten ook ergens anders ingeleverd konden worden kreeg ik geen antwoord.

Toen er na 20 minuten nog geen beweging in het pinapparaat kwam, en ik toch werkloos stond toe te kijken, besloot ik de klapkratten maar vast leeg te ruimen. Daar de bezorger ook niet veel anders kon doen dan wachten, zei ik hem dat hij nu de lege klapkratten wel mee kon nemen. Daar werd hij zo boos om, dat hij helemaal zijn functie van chagrijnige bezorger vergat . Hij brieste boos dat hij persoonlijk, er zelf (alsof hij een lid van de Raad van Bestuur van Ahold was) voor zou zorgen dat er op ons adres nooit meer bezorgd zou worden!

Verontwaardigd over zo'n onbeschofte behandeling, en zeer slechte service, besloot ik de klantenservice van Albert te bellen. Daar houden ze al rekening met geergerde klanten, ze hebben er een vriendelijke papegaai neergezet, die alleen zegt "dat het hen vreselijk spijt en de bezorger er op aangesproken gaat worden".

Als je denkt dat je het beter kunt (en dat kan al gauw), dan zoeken ze nog bezorgers bij Albert. Het is duidelijk dat ze nu een ander profiel zoeken dan de huidige bezorgers:
Bezorger; de baan die makkelijk in je agenda past!
Als bezorger ben je het gezicht van Albert. Je brengt de bestelling bij de klanten, je rekent af en je zorgt dat de aflevering compleet en naar tevredenheid verloopt. Samen met je collega's sta je voor de bezorgservice die het leven van duizenden klanten gemakkelijker maakt.


Labels: Albert, Albert bezorgservice, boodschappen, Albert Heijn, bezorgers, klapkratten, statiegeld

Geen opmerkingen: