donderdag, oktober 29, 2009

De Boodschappen Man

Michael heeft aan zijn oude beroep nog een zeer nuttige beroepsdeformatie overgehouden; hij doet graag boodschappen. Dat is ideaal, want ik haat boodschappen doen en winkelen, en daarnaast kom ik altijd met het verkeerde thuis. Michael heeft dat nooit, die weet altijd precies de beste producten te kiezen en houdt de voorraadkasten met ijzeren hand in de gaten, zodat er hier werkelijk nooit iets ontbreekt.

Nu dachten we altijd dat Michael een gunstige uitzondering was, maar dat blijkt niet het geval; slechts vijf procent van de Nederlandse mannen heeft een hekel aan boodschappen doen. Eén op de drie mannen heeft er zelfs plezier in. Dat blijkt uit een onderzoek van Discovery Channel onder 1800 mannen. Bijna driekwart van de samenwonende mannen doet boodschappen samen met de partner en zegt dit gezellig te vinden. Ook het boodschappenlijstje wordt gezamenlijk opgesteld. Een bezoek aan de supermarkt mag echter maximaal een half uur duren. Tot mijn grote geluk hoef ik niet eens mee, laat staan dat ik een boodschappenlijstje hoef te maken. integendeel Michael gaat liever alleen, om in alle rust de juiste producten te kunnen kiezen.

Bij één op de vijf stellen is de man degene die de meeste boodschappen doet. Mannen doen het liefst meerdere malen per week in de avonduren boodschappen om zo in het weekeinde tijd te hebben voor andere dingen. Dat klopt niet helemaal bij ons, want Michael doet het liefst op zondag boodschappen. Vijftig procent van de ondervraagden zegt regelmatig te vallen voor aanbiedingen. Samenwonende mannen zijn daarvoor het gevoeligst. Ook daar heeft mijn shopper totaal geen last van.

Voor de inkoop van levensmiddelen kiezen mannen bijna unaniem voor de supermarkt. Liefst 97 procent komt hier regelmatig. Een kwart komt af en toe ook nog wel bij een speciaalzaak. Supermarkten kunnen het best mannen binnen het pand hebben die honger hebben. Meer dan de helft koopt dan meer dan eigenlijk de bedoeling was, maar daar heb je als vrouw van een shopper alleen maar plezier van.

Bron
Distrifood

Labels: mannen, supermarkt, boodschappen, speciaalzaak, shoppen, beroepsdeformatie, aanbiedingen

Geen opmerkingen: