zaterdag, september 05, 2009

Brand in Almere, Toyota bijna omgekomen

Afgelopen dagen was Michael in Duitsland, en je kunt er bij zulke gelegenheden donder op zeggen of de rampen stapelen zich hier op.

Michael was nog maar een paar uur weg toen gisteravond rond 20.30 uur de bel ging. Daar stond de bovenbuurman nogal geshockeerd, naar wat ik hoorde zei hij dat mijn auto in brand stond. Het hart klopte in mijn keel en ik rende naar buiten al schreeuwend vragend of hij 112 al had gebeld. Buiten aangekomen bleek dat het geval, want de hele straat stond vol politie, brandweer en zelfs al pers. Ondanks dat de regen met bakken uit de hemel viel, zag ik een auto waar de vlammen woest en metershoog uit omhoog sloegen. De moed zakte mij in de schoenen, tot ik nog eens goed keek waar de vlammen nu precies uit kwamen. Dat bleek uit de auto van de overbuurman te zijn, mijn auto stond er alleen direct naast. In paniek wilde ik deze gelijk weghalen, maar het bleek dat ik dat dus eerst aan de politie moest vragen. En al zag het er heel eng uit zo naast die vuurzee, het mocht! Dus een beetje angstig voor het vuur, kon ik mijn auto zo toch nog uit de vuurzee redden. En ogenschijnlijk is er niets aan te zien, dus voor mij valt alles mee.

Tijdens het blussen kwam de politie naar het handjevol buren dat buiten stond (het was echt heel erg hondenweer), om te vragen of iemand iets had gezien. Ze konden namelijk nu al met zekerheid zeggen dat de brand was aangestoken, op de banden van de brandende auto hebben ze een soort gel gevonden, die schijnbaar wel vaker wordt gebruikt om brand te stichten. Wie doet nou zo iets? In ieder geval wordt eenieder die iets heeft gezien opgeroepen zich bij de politie Almere te melden.

Geen opmerkingen: