dinsdag, augustus 11, 2009

Tweet, tweet, tweet, de Twitter Opera is geboren

Twitter is mijns inziens de meest overschatte en zinloze vrijetijdsbesteding die er bestaat, desondanks gaat het prestigieuze Royal Opera House in Londen de 'The Twitter Opera' uitbrengen.

Het libretto voor het gezongen toneel wordt samengesteld door twitteraars in de twittertaal. Een 'tweet' mag maximaal 140 tekens tellen. Het initiatief is, naar eigen zeggen, onthaald op heel wat enthousiasme, maar de eindeloze aaneenschakeling van minizinnen blijkt wel veel moeilijker dan oorspronkelijk gedacht. Een reeks buitenlandse inzendingen lijkt wel bedacht door geestelijk gehandicapten en dat is niet eens verbazingwekkend.

Act One, Scene One is al klaar. Geïnteresseerden kunnen terecht op de speciale site voor geestelijk gehandicapten van de Opera.

3 opmerkingen:

Michael zei

Der ring des Twitterungen???

Moelejaan zei

Dag Erika,

Twitter is wat mij betreft geen zinloze vrijetijdsbesteding. Het is maar net hoe je het gebruikt. Voor mij is het een grote up to date bibliotheek, met interessante links naar het laatste nieuws of nieuwe artikelen en onderzoeken. Alle berichten die ik twitter zijn deels voor de mensen die mij volgen, maar vooral ook voor mijzelf als een soort naslagwerk dat ik altijd kan terugbladderen. Ik haal hier enorm veel inspiratie uit. Waarom probeer je het niet eens....?

Groetjes Moelejaan

Erika Koukos zei

@Moelejaan
Je hebt gelijk als je zegt het is maar net hoe je het gebruikt. De wijzen die je daarvoor aandraagt zijn idd niet zinloos. Mijn stukje was meer algemeen bedoeld, m.i. is het merendeel zinloos voor anderen. Wat nieuws betreft kan het enorm verrijken door de snelheid waarmee Twitter dit naar buiten kan brengen. En ja ook als naslagwerk voor jezelf kan het nuttig zijn, dat is tenslotte een blog, deels ook.